gepimpte boterhammen

Dit weekend kocht ik onverwacht De Standaard qua krant in plaats van het Nieuwsblad.

Normaal hebben we namelijk een abonnement op Het Nieuwsblad, maar als dat vervalt, dan laat ik dat ook vervallen om nadien beroep te kunnen doen op TOPkortingen J. Heb die logica nooit begrepen dat ze eerder nieuwe klanten belonen dan oude, maar dat is een andere discussie.

De Standaard heeft me goed verrast, héél interessante artikels, was een ware ontspanning! Maar hun magazine die erbij zat deed me vooral zin krijgen in een goed belegde boterham. “Het favoriete broodbeleg van 24 foodies”

Mooie foto’s over eten doen namelijk iets met mijn smaakpapillen 😉

Dus maakte ik deze week mijn eigen favo lunch qua broodjes.

En of het lekker was! Poepsimpel! Al moet ik eigenlijk wel bekennen dat ik wel 10 favo broodjes heb eerlijk gezegd. Ik eet het zo graag dat ik absoluut niet in staat ben mee te gaan met de Pascale Naessens hype op dat vlak.

Ik kan koolhydraten niet bannen uit mijn leven, onmogelijk! Aardappelen, tot daar aan toe, maar brood? No way!

Ik heb zelfs een eigen broodsnijmachine, zoals in de goeden ouden tijd. Mijn meme Maria sneed haar brood zelf en ik heb herinneringen aan de geur, het geluid en de boterhammetjes op zich met haar zelfgemaakte confituur.

Maar ik wijk af zeker?

Mijn favo lunch deze week dus….

 

2 dikke zelf gesneden 10 granen boterhammen, besmeerd met boerenboter (nog zo’n zwakte van me).

Een sneetje beenham.

Een spiegelei erop, peper, zout, lente-ui en peterselie hop klaar is kees!

Daarbij een slaatje met wat restjes, in mijn geval koude bloemkool, tomaatjes en ei, wat pimpen met een dressing en als dessert wat aardbeien van den boer.

Niet te vergeten bij brood, een kopje verse koffie of thee.

 

Smakelijk!

3

One thought on “gepimpte boterhammen

Geef een reactie

