AH Ver­s­pak­ket In­di­a­se cur­ry ma­dras

Wat handig! Met dit pakket uit Albert Hein maak je in een handomdraai een lekkere Indiase curry Madras, die je met trots op tafel kunt zetten. Zo heb je altijd een bijzondere maaltijd paraat, met lekkere ingrediënten en veel groente. En het mooie is: het pakket bevat precies de juiste hoeveelheden. No waste, dus. En weet je, waar je wil pas je gewoon het recept aan volgens eigen smaak. Ikzelf voegde meer tomaten toe, en geen limoen. Je kan het gerecht dus pimpen zoals je wil!

  • Voor 3-4 personen (in ons geval goed voor Tommeke en mezelf gisteren en deze middag, kids eten vandaag op school en mama is lekker makkelijk!)
  • Zelf toevoegen: 2 el (zonnebloem)olie, 300 g kipfilet in blokjes (ikzelf nam wel een pak meer kip, zeker 750 gram), 300 g (basmati)rijst

Omschrijving

  • Kookpakket voor het maken van curry – Klasse I – met een pakje kokosmelk (200g) en een zakje madras-currypasta (120g).

Extra informatie

Met 1 rode paprika, 2 tomaten, mini bloemkool, 1 rode ui, 1 limoen, 1 rode peper, zakje Madras currypasta, pakje kokosmelk

Tip! Bestrooi de curry voor het serveren met fijngehakte koriander of grof gehakte cashewnoten

Inhoud en gewicht

950 Gram. 4 portie(s).

Ingrediënten

Ingrediënten: bloemkool, tomaat, rode ui, limoen, rode paprika, rode peper. Kokosmelk: 56% kokosextract, water, verdikkingsmiddel (guarpitmeel, xantaangom, E407). Currypasta: water, paprikagranulaat, specerijen (kurkuma, ui, koriander, witte peper, knoflook, komijn, fenegriek), zout, gistextract, groente (ui, knoflook), suiker, suikerstroop, azijn, paprika-extract, gemodificeerd aardappelzetmeel, kleurstof (E150C). Gemaakt in een bedrijf waar ook pinda’s en noten worden verwerkt.

Allergie-informatie

Kan bevatten: pinda’s (aardnoten), noten. WEL GLUTENVRIJ

Bereiden:

1. Maak de groente schoon. Pel en snipper de ui, snij de paprika en tomaten in grove stukken en snij de bloemkool in kleine roosjes.

2. Halveer de peper, verwijder eventueel de zaadjes en hak de peper fijn. Pers de limoen.

3. Kook de (basmati)rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

4. Verhit de (zonnebloem)olie in een ruime hapjes- of braadpan en bak hierin de kipfilet rondom bruin. Voeg de ui toe en bak 2 minuten mee op middelhoge temperatuur.

5. Voeg de groente en naar smaak rode peper toe en roerbak het geheel 4 minuten op hoge temperatuur. De schil van citrusvruchten is mogelijk behandeld om een betere houdbaarheid te garanderen. Indien dit het geval is, staat dit vermeld op het etiket of de verpakking.

Tip: bestrooi de curry voor het serveren met fijngehakte koriander of grofgehakte cashewnoten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s