Slaatjes

Ik krijg vaak de vraag waarom ik mijn “slaatjes” die ik af en toe fotografeer niet op mijn kookblog post?

Eenvoudig, omdat ik het niet echt “koken” vind.

Bovendien plan ik dat niet echt altijd op voorhand. Ik kijk gewoon wat er de koelkast ligt en maak er passende combinaties mee naar eigen smaak. De pasta salades zijn een topper bij het publiek thuis, maar die fotografeer ik al niet meer omdat ze die  pasta’s gewoon zijn.

De basis van mijn slaatjes zijn altijd sla en tomaat en dan pimp ik met bieslook, pijpajuin, kip, hesp, kaas, groenten en fruit die passen en ga zo maar door. Volgens het past, en uiteraard volgens wat wij lekker vinden. Het is ook nooit de hoofdmaaltijd van de dag. Ik vind dat leuk als afwisseling, maar eet graag warm ook.

Mensen zeggen vaak dat ze daar de tijd niet voor hebben, maar je kan het best de avond voordien maken en je kan ook zaken bewaren zodat je niet elke dag opnieuw moet beginnen maar 2-3 dagen verder kan. Je snijdt zaken en bewaart ze simpelweg in lege confituurpotten. Makkelijk, luchtdicht en het blijft lang vers. Bovendien is ’s avonds makkelijk, het spaart tijd in de ochtend.

‘k Zou zeggen, als je mijn combinaties wil kennen, spiek dan gewoon even op de foto en combineer 🙂

En euhhh denk echt niet dat ik altijd zo gezond eet, ik ben verslaafd aan chips en moet daar echt karakter voor tonen om eraf te blijven. Ik kan een pakje speculaas in één keer opeten met een tasje koffie. Ik smeer graag en gretig boerenboter als ik daar de kans toe krijg….. En ik zal niet verder uit de biecht praten, maar ik eet dus bijlange niet altijd gezond.
We zijn wel terug actiever aan het sporten geblazen met als doel er 4 kilo af te krijgen. De broeks spannen en dat kan niet zijn hé 😉

Veel geluk met het maken van de salades!

 

One thought on “Slaatjes

  1. Ziet er allemaal heel lekker uit,die verslaving van de chips ik heb dat ook,kan niet zonder mijn dagelijks portie chips,en het moet Lays zijn.

Geef een reactie

