Uncle Babe’s Burger Bar te Gent

Jaaaaaaaaaaaa, ik weet het, veel te lang stil geweest hier. Maar ik heb daar zo mijn redenen voor, en meer dan één hé!

Het gezin, voltijds werken en 3 kids (soms 4 met husband erbij ;-)), dat is al een voltijdse bezigheid op zich. Gemiddeld zo’n 50 uur werken voor ’t werk, en geloof me dan ben ik mild in uren. Huishouden alleen doen, the garden, bankieren,…

Soms een moment waarbij ik blij ben eens te kunnen ademen en te liggen weken in mijn badje, maar vooral ook het sociale contact onderhouden en nog eens gaan eten.

Niet te vergeten dat de aardbeien veel vroeger dan gewoonlijk rijp waren en hun piek(!)smaak eerder dan gewoonlijk hebben en ik dus al liters confituur maakte, ook van rabarber. (veel bokalen dus, de mensen die lief zijn krijgen misschien eentje)

Dan nog wat zorgen erbij en niet zo goed in je vel zitten, et voilà de perfecte mix om de blog even te laten voor wat hij was. Iedereen heeft zo zijn dipjes, ’t mijne is verre van over, maar eens mens moet soms gaan met die banaan, 100% levensenergie en goesting of niet,…

Zodus zijn we daar met zaken die ik al zolang wil delen, vertellen,… Niet altijd een recept of zo hoor, maar ook boeken, etentjes, tips en uiteraard hier en daar wel een recept.

Veel leesgenot en ik beloof mijn best te doen actiever te zijn. Mijn best doen is ook al flink he?!

Ik start graag met Uncle Babe’s Burger Bar te Gent, een mega lekker hamburgerrestaurant. Noem het gerust een hotspot in Gent, een pleace to be, een must have done, de hemel der zelfgemaakte burgers,…

Gunther uit Gent neemt me zo af en toe mee naar een plekje en deze is er eentje waarvan ik gezellig aan de toog heb genoten.

Hippe tent waar de barman alvast wat show steelt met het maken van zijn cocktails. Want eerlijk is eerlijk, dit is meer dan een plekje om te eten, ook de Bar heeft heel wat lekkers te bieden! Blijkbaar cfr Gunther ook hemelse Wiskey met een vleugje sinaasappel, maar gezien ik daar zelf niets van ken waag ik me ook niet op het pad om deze te beoordelen. Zelf had ik vooral interesse in de burgers, de onion rings (waardoor de darmpjes vlotjes werken nadien) of de potato wedges. Alles lekker knapperig, heerlijke sausen, gehakt die smelt onder je gehemelte,… Echt waar, het soort burger die je eigenlijk elke week wil eten, maar waarbij je het toch maar niet doet voor de gezondheid en de lijn.

Echter wel verse produkten, dus geen Quick of MDonalds gedoe. (alvast nu excuses als daar toch zaken vers zijn)

De WC daar heeft ook heel wat te bieden! En je kent me, zelfs op de WC pot neem ik foto’s J

Los van de verhalen die er voorgelezen worden en heerlijk door de boxen galmen, geniet je ook van de houtstructuur en van de kranten en boekenknipsels die in het behang zitten. Machtig! Da’s mijn woord ervoor. En origineel natuurlijk. En cool.

Je merkt het al, ik ben absolute fan!!

Sluizekenstraat 2
9000 Gent, Belgium

IMG_4106 IMG_4107 IMG_4108 IMG_4109 IMG_4110 IMG_4114 IMG_4115 IMG_4116 IMG_4117

Geef een reactie

