Hertog Jan

Mensen die me goed kennen weten dat ik één keer per jaar in een sterrenrestaurant wil gaan eten. Vorig jaar was het La Durée, dit jaar Hertog Jan. Dit tijdens de laatste week dat ze open waren voor hun verhuis deze zomer. Op 19 februari 2014 meer bepaald.

Stijl, klasse, topbediening, vriendelijk, en ik zweer het je, mijn smaakpapillen werden geprikkeld zoals ik het alleen maar kon dromen. Zalig om smaken te ontdekken of om met je bord op reis te gaan naar je jeugd zoals bij het dessert het geval was. (Ik haalde er zelfs herinneringen bij op met mijn echtgenoot)

The Master (Jawel, bewust met hoofdletter uit respect) himself kwam elke tafel groeten, Joachim dient continue aanwezig op. En jawel Gert stond scherp! Duidelijk vermagerd en in vorm, vrrrrrrriendelijk (oeehh boy I love een Franse rrrr), maar welke creaties die man op tafel tovert! POEH! Want daar gaat het om. Dat hardje, zachtje, zuurtje, zoetje, ….alles is in evenwicht zoals het hoort en je tong en geest geniet van elke hap!

Ik vond het absoluut NOT done om de hele tijd alles te fotograferen met mijn Iphone, dat doe je gewoon niet in zo’n zaak, maar toch wel een paar kiekje genomen. Het bonnetje van hun boek voor een glaasje champagne had ik uiteraard mee en het was genieten van de minuut dat we zijn aangekomen tot de laatste.

Ik “dacht” dat de Chef me wel gezient had, maar ja, denkt niet stiekem elke vrouw dat de Chef oog voor haar heeft 😉

In ieder geval, een aanrader!

Hapjes gegeten —  Aardpeer (Sint-Jakobsschelp/Rammenas) / en voor de echtgenoot een wandeling door de tuin — Eend uit Challans — Candy shop — Cichorei/passievrucht/duindoornbes.

Champagne: André Clouet / blanc de pinot de noir / Bouzy

Witte wijn: Pabiot / Sauvignon / Pouilly-Fumé

Rode wijn: Takler / bikaver blend / Szeksard

Zoete wijn: Szent Tamàs / Furmint / Tokaj

1000027_10202958497663080_863823957_n Gert-De-Mangeleer-rechts-en-Joachim-Boudens-van-Hertog-Jan- IMG_2209 IMG_4077 IMG_4079 IMG_4080 IMG_4081 IMG_4084 IMG_4085 IMG_4086 pic_OpeningHours

One thought on “Hertog Jan

Geef een reactie

