Amuses “pimpen”

Voorbije zaterdag was het weer zover, de volgende kookworkshop met Stephanie Coorevits.

Zelf geniet ik altijd ongelooflijk van het aperitief, gezellig samen met een glaasje, rond elkaar, meestal knus in de zetel. Sommige hapjes kan je op voorhand klaarmaken en dan kan je toch ook wat mee genieten. Alhoewel ik persoonlijk graag mijn gasten verwen en er niet echt een probleem mee heb om wat werk en energie aan het klaargemaakte hapje te spenderen.

Bedoeling was dat we vertrokken van een klassiek hapje en dit dan opwerken naar iets anders.

Ik kan onmogelijk alle hapjes delen qua recept nu, maar in november geef ik een feestje thuis en dan deel ik graag de recepten van de zaken die ik zal klaarmaken.

Anyway, het principe gaat als volgt:

Chips is een klassieker onder de kinderen, maar die kan je uiteraard “pimpen”. Je kan zelf olijfoliecrackers maken met za’atar. Maar ook rode bietenchips maken is een gezond alternatief.

En toast met zalm kan ook dit worden: – zalm in sojamarinade of geconfijte zalm in een zoutkorst of wraps met gerookte zalm, koriander en guacamole.

Een mini-pizza kan veranderen in een mini-calzone gevuld met gehakt en tomaat of kan een courgette worden met tzaziki. Maar ook een gegrild polentakoekje met tapenade kan smaken.

Meer van al dat lekkers ontdek je dus in november 🙂

Maar nu kunnen de foto’s je alvast wat zin laten krijgen.

01 02 03 04 05 06

One thought on “Amuses “pimpen”

Geef een reactie

