Aarbeienconfituur

Vorig jaar maakte ik confituur, maar dit verlof was ik helemaal “into” confituur! Gewoon aard  beienconfituur, rabarber, jenevers met braambessen, frambozen,….

Ik raak mijn potjes kwijt als zoete broodjes en familie klikt aardig op “like” als er nieuwe potjes voorradig zijn. Dit jaar maakte ik allerlei gepersonaliseerde etiketten, maar ik beken dat er veel etiketten nog on hold staan voor de winter die komt. (jawel, voor de koekjes ;-))

De gewone aardbeienconfituur:

1kg aardbeien ten opzichte van 1kg minute suiker om gelei te maken. Makkelijker kan het niet en je kan het zelfs geen koken noemen. Verry easy en je kan er meerdere mensen mee bekoren 🙂 Maar bovenal veel lekkerder dan een potje effi of brol waar bewaarmiddelen in zitten.

Suiker over het fruit strooien, efkes laten trekken, 4 minuten laten inkoken en indien nodig wat schuim afhalen. Warm in de bokaaltjes, dichtmaken, ondersteboven laten afkoelen!

Voilà 🙂

17 16 15

One thought on “Aarbeienconfituur

Geef een reactie

