Konijn op grootmoeders wijze.

Kijk ja, ik ben ook voor die lieve mooie konijntjes, er zit er eentje in onze tuin.
Hoe hard het ook mag klinken, ik eet zéér graag konijn als het goed klaargemaakt is. Ik denk erbij aan meme. En ik ben een vleeseter. Dat ook.
Ergens is het zo dat wanneer je het dier niet kent (bij mij toch) en je geen emotionele verbintenis hebt, ik het perfect kan opeten.Net zoals ik kan genieten van een goed klaargemaakt rosbiefje.

Ingrediënten voor 4 personen: (naargelang meer personen uiteraard meer konijn, ikzelf deed vrijwel alles maal 2)

1 konijn (in stukken) (in mijn geval 2)
1 flesje bier (bruin, type Westmalle, 33 cl, Leffe bruin,…)
2 uiten
100 g rozijnen (geweld)
2 eetlepels straffemosterd (grove)
2 takjes tijm
2 blaadjes laurier
4 kruidnagels
1 snuifje nootmuskaat
bloem
boter
peper
zout

Aan de slag:

1
Pel de uien en snij ze grof. Kruid de stukken konijn met peper en zout.

2
Verhit boter in een pan en bak de stukken konijn goudbruin. Voeg de grof gesneden ui toe, laat aanfruiten en bestrooi met bloem. Schep goed om en blus met bier. Voeg rozijnen, de kruiden en specerijen toe, en al laatste een besmeerde boterham met flink wat mosterd en laat 1 tot 1,5 uur op een zacht vuurtje pruttelen tot het vlees gaar is.
3
Breng het konijn op smaak met peper, zout en mosterd en serveer met kroketjes en appelmoes.
01 02 03 04 05 06

 

One thought on “Konijn op grootmoeders wijze.

Geef een reactie

