Lasagne op Belle’s wijze.

Ik varieer graag eens, maar vooral, het hoeft niet altijd via een kookboek te gaan. (Al kan ik er wel nog een paar opnoemen die mijn verzameling kan opfleuren ;-))

Dus werd deze week Lasagne gemaakt, simpelweg met wat in huis was.

Ingrediënten: Franse gerookte worst – gedroogde ham – een ui – tomatenblokjes – geconcentreerde tomatenpuree – olijfolie- peper en zout – lasagnebladen

Aan de slag: Leg de Lasagnebladen in kokend water (ik koop geen voorgekookte, vandaar). Boter terwijl uw schotel in met wat boter en leg de oven aan om voor te verwarmen.

Stoof de ui aan in wat olijfolie en voeg er de (in schijfjes gesneden) gedroogde Franse worst toe, daarna de tomatenblokjes en kruiden en laat 5 minuten zacht sudderen. (ondertussen maak ik de kaassaus)

Daarna is het zeer makkelijk om op te bouwen. Laagje lasagne – laagje kaassaus – laagje vulling – laagje lasagne – laagje kaassaus – laagje gedroogde ham – laagje kaassaus. Afwerken met gratinkaas en nog even onder de grill in de voorverwarmde oven voor het korstje.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

One thought on “Lasagne op Belle’s wijze.

Geef een reactie

