Kwaliteit tot op de graat (jawel, met t)

Je hebt vis, en dan heb je TOPvis. Je hebt scampi’s en dan heb je de verste scampi’s van de wereld! Veeeeeeeel verschil in als je het mij vraagt.

De vis-centrale van Harelbeke bouwde een heel goede reputatie op in en ver rond Harelbeke op vlak van vis. Voor mij ligt dat als het ware aan mijn achterdeur en dat is aardig meegenomen. Als ik er binnenga denk ik steeds ” ik zou zo vegetariër kunnen worden”, really.

In tegenstelling dat wat velen stank noemen vind ik de geur van verse vis in een winkel als deze net aangenaam.

Ze hebben een zeer ruim aanbod aan verse vis, schelpdieren en gerookte visproducten, levende kreeft (die ze kunnen koken indien gewenst), schotels, enz…

Dus vandaag kocht ik er onder andere verse scampi’s, maatjes (recept volgt), garnalen, en verse coquilles (recept volgt).

De scampi’s waren eerst aan de beurt, poetsen, darmkanaal verwijderen (via snede in rugje), afspoelen, kruiden met peper-zout en BBQ kruiden.

Even op de barbecue  (als laatste) en smullen maar!

Op dagen als deze baal ik hard dat mijn echtgenoot geen vis eet, want ik zeg het je, ik kan het elke dag eten! Geen worst, kotelet, brochette, gehakt, whatever die daaraan kan tippen.

En vergeet vooral niet om eens langs te gaan bij de vis-centrale hier!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

One thought on “Kwaliteit tot op de graat (jawel, met t)

Geef een reactie

