Restaurant Den Britt te Harelbeke: blooper.

Jullie weten dat ik handige tips en leuke restaurants graag in de kijker zet of met jullie deel.

Maar geld uitgeven en ontevreden buitenkomen bij een restaurant, dat wil ik jullie dan ook weer besparen. Tenslotte gaan wij ook hard werken voor iedere euro.

We hadden de kids beloofd om nog op restaurant te gaan in het verlof en gisterenavond kwam goed uit. Mijn echtgenoot dacht aan Den Britt in onze thuisstad. Altijd fijn als je een goed restaurant in eigen stad hebt en Harelbeke is nu niet meteen een paradijs op dat vlak. (zeg maar niet)

Den Britt had al heel wat uitbaters en eigenaars gehad en sinds vorige week donderdag is Caroline Cuveniers uitbaatster na een grondige opknapbeurt in het restaurant.

Er is plaats voor ongeveer 110 mensen, er zijn zeventig zitplaatsen binnen en veertig zitplaatsen buiten op het terras.

Caroline zelf woont al vijf jaar in Harelbeke en is blij in eigen stad aan de slag te kunnen gaan. In de keuken wordt ze onder andere bijgestaan door kok Stijn Beelprez.

Ik heb alle begrip voor beginnersfoutjes echt waar, maar dit waren té veel beginnersfouten. Zonder twijfel zullen veel mensen die gisteren rond ons zaten ook niet teruggaan, dat werd duidelijk onder de klanten besproken. Aan iedere tafel was er wel iets. Saus waterachtig, het bestelde gerecht niet meer aanwezig, lange wachttijd,….

Het begon met de kaart, bekrast, doorstreept, lelijk geschrift in stylo erbij. Dat is not done vind ik. Als je resto start, dan is je kaart AF. Als je dan nog iets moet wijzigen dan kan dat nog altijd in stijl, met een mooi stiftje in een deftig handschrift.

Verder, zeer lange wachttijd en personeel tekort. Brood vergeten aan ons tafel net als de hapjes die alle andere tafels wel staan hadden in de vorm van radijsjes, worteltjes en een cocktailsaus. Ontgoochelde kids….Brood: zelf moeten vragen want was dame ook vergeten. Dan was ze (dame die ons bediende) vergeten één steak op te schrijven en zat echtgenoot zonder eten. Mijn vlees koud! & Steak niet gebakken zoals gevraagd. Geen Ice tea meer, één kid moest iets anders kiezen …tja,…

Als ze dan vragen hoe het was en je zegt dat op vriendelijke manier, kreeg ik wel eerlijk en vriendelijk te horen: personeelstekort, stress, drukke middagservice, eerste week….Maar ze kon op zijn minst een compensatie aangeboden hebben in de vorm van een koffie. Maar niets! Zelfs geen excuses.

Dan ben ik vrij hard, ik moet ook werken voor iedere euro, het is zelfs jammer van ons geld want zoiets zorgt ervoor dat er geen sfeer is en dat je niet geniet. Mijn echtgenoot zat op ons eten te kijken en kreeg het zijne als wij bijna klaar waren.

Geloof me, ik ben niet zo zindelijk en pas me aan per restaurant en wat de prijsklasse is. Maar dit was ondermaats.

Dus nee, ik ga er niet meer heen, ’t is jammer van het geld. Het was niet goed!

Enige pluspunt is het interieur, dat is mooi en netjes.

3 thoughts on “Restaurant Den Britt te Harelbeke: blooper.

  1. inderdaad ik moet ook werken voor elke Euro toevallig ben ik ook recent in de Britt beland
    voor een zakenlunch ik had van tevoren uw negatieve kritiek gelezen en had daardoor een vooroordeel maar gezien ik als zakenpartener uitgenodigd was stelde ik mij neutraal op .

    Wij waren met 8 personen iedereen was na de maaltijd unamien vol lof over de bediening
    de presentatie van de gerechten waren een pallet van kleuren en smaak .

    Als ondernemer ben ik me er van bewust dat het niet eenvoudig is om een zaak te runnen
    in het geval van restaurant de Britt is dit zeker niet eenvoudig gezien het negatief verleden
    van de laatste 5 jaar , desondanks zie ik iemand die haar uiterste best doet om kwaliteit en service af te leveren .

    Bediening was vlot en correct prijs kwaliteit zijn hier een must .

    Profciat aan de de kok en de gastvrouw mijn collega’s ondernemers zijn de week later nog teruggeweest en waren zoals ik nog vol lof .
    Als ondernemer zal ik mijn zakenlunchen met vol vertrouwen in de Britt verderzetten .

    Ik wens de gastvrouw nog veel succes ,

    met vriendelijke groeten

    Joris Zwevezele

    • Beste Mijnheer Ide,
      Beste Joris,

      Eerst en vooral vind ik het zeer fijn dat blijkt dat u een lezer bent van mijn kookblog en zelfs terugkomt om dit fijne nieuws te melden!

      Ik vertrouw zeker op wat ik hier lees van u. Als harde werker in de bouwsector (we zitten beide in de bouwsector ;-)) weet ik dat het altijd fijn is als een restaurant meevalt met klanten.

      Naar ik vernomen heb zit tussen mijn bezoek en dat van u heel wat “beweging”, namelijk dat er reeds een tijdje een andere kok zou in dienst zijn. Zelf ben ik nog niet terug geweest, maar misschien moet ik dat inderdaad doen met wat u mij schrijft. Het is in ieder geval leuk om te lezen.

      Uiteraard ben ik me ervan bewust dat alle begin moeilijk is. Zeker in de horeca en alle mensen die zichzelf halve recensenten noemen. Ik heb zeker niet alle waarheid in pacht, verre van zelf. Op mijn blogje probeer ik eerlijk mijn mening en ervaringen neer te pennen.
      Met plezier zal ik nog eens teruggaan en mijn bevindingen met elke lezer delen. U trok me over de streep het nog eens te proberen!

      Veel succes nog en geniet vooral van elke heerlijke maaltijd. Thuis, op restaurant en vooral van het gezelschap. We moeten genieten van het leven! Wie weet toast ik hier in de toekomst nog op Den Britt 🙂
      fijne groeten,

Geef een reactie

